عبور از خط line crossing دوربين مداربسته چيست؟

۲۱ بازديد

عبور از خط line crossing دوربين مداربسته چيست؟

 

 

با پيشرفت هاي صورت گرفته در زمينه تكنولوژي تجزيه و تحليل ويدئويي امكان استفاده از بسياري از قابليت هاي پردازش تصويري براي مخاطبان سيستم هاي نظارتي و مداربسته فراهم شده است. اين قابليت ها به سرعت در حال گسترش در ميان دوربين هاي مداربسته هوشمند نسل جديد هستند. طراحي اين دوربين ها به گونه اي است كه تاثير زيادي بر كسب و كار ها داشته و مديريت و نظارت بر محيط هاي اداري، تجاري و حتي منازل شخصي را تسهيل نموده است.
يكي قابليت هاي آناليزي مورد نظر در دوربين هاي اسمارت قابليت تشخيص عبور از خط يا همان Line Crossing است كه در اين مقاله سعي داريم تا به شرح كاملي از كاربرد و نحوه عملكرد آن بپردازيم اين قابليت زير مجموعه ي سيستم پردازش تصويري VCA و يا (Video Content Analytics) است.

نحوه عملكرد

مواقعي پيش مي آيد كه در مكان هايي مجهز به دوربين مداربسته به خاطر كاربري خاصي كه محيط دارد و يا به دليل وجود تجهيزاتي خاص در نقاطي از محل مورد نظر اين نياز پيش آيد كه تردد افراد در اين مناطق تحت كنترل قرار گيرد. در صورت نبود امكانات و تجهيزات مناسب براي اين منظور، ممكن است اين كار امري پر هزينه و وقت گير باشد. اما با استفاده از دوربين هاي مداربسته جديد تا حدود زيادي اين مشكلات برطرف شده اند.
در سيستم عبور از خط كاربر امكان اين را دارد كه با استفاده از امكانات نرم افزاري موجود در دستگاه ضبط NVR با كشيدن خطوط فرضي در محدوده مكان هاي مورد نظر براي تردد افراد ممنوعيت يا محدوديت ايجاد نمايد.
همچنين اين امكان وجود دارد كه اين خطوط فرضي براي ابتداي درب هاي ورودي/خروجي نيز تعريف شوند تا براي مثال اتاق هايي از يك بخش از ساختمان مجوز تردد نداشته باشند. براي اين منظور كافي است تا دوربين را به NVR متصل نموده و گزينه عبور از خط را فعال سازيد.
همچنين مي توان با نصب سيستم هاي آلارم اين فرآيند را تكميل نمود تا در صورت وقوع تخلف و ورود افراد به مناطق مذكور هشدارهاي صوتي لازم به صدا در آيند. دوربين هاي سري اسمارت امكان پشتيباني از 4 خط فرضي را دارند. و مي توان حساسيت آنها را در محدوده دلخواه (بهترين محدوده 60-80) تنظيم نمود.

 

منابعي براي مطالعه بيشتر:

 

  1. دوربين بولت هايك ويژن
  2. هوشمند سازي صنايع خرده فروشي با دوربين مدار بسته هايك ويژن
  3. معرفي دوربين مدار بسته تحت شبكه هايك ويژن
  4. معرفي دوربين مدار بسته HDTVI هايك ويژن
  5. معرفي دوربين مدار بسته تحت شبكه هايك ويژن
  6. معرفي دوربين مداربسته داهوا HDCVI
  7. پكيج كامل دوربين مداربسته بيسيم
  8. محاسبه مقدار ظرفيت هارد در دوربين مدار بسته
  9. دوربينهاي پوشيدني و قابل نصب بر روي لباس
  10. پهپاد حفاظتي و بازار رو به رشد پهپادها
  11. حفاظت سايبري در دوربين هاي مداربسته
  12. حفاظت از مرز ها در دوران پسا كرونا
  13. نكات حفاظت سايبري در زمان دوركاري
  14. مزاياي سيستم امنيتي يكپارچه

مديران شركت هاي ارائه دهنده سيستم نظارت تصويري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.